Zwrot pieniędzy przez przedsiębiorcę

Tutaj obowiązuje kilka zasad.

Przede wszystkim przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.

Zwrot pieniędzy następuje w taki sam sposób, jak przy zapłacie. Przedsiębiorca może zaproponować inny sposób, ale tylko taki, na który zgodzi się konsument, bez dodatkowych dla niego kosztów. To też oznacza, że nie możemy żądać zwrotu pieniędzy przekazem pocztowym, jeżeli pieniądze wpłaciliśmy na konto.

Przedsiębiorca może poczekać ze zwrotem pieniędzy do chwili otrzymania rzeczy z powrotem. Możemy to przyspieszyć, wysyłając dowód odesłania.

Zwrotowi podlegają też koszty dostawy, ale do wysokości najtańszego sposobu dostawy. Jeżeli np. przedsiębiorca oferował tańszą paczkę i droższego kuriera, nie będzie musiał zwracać pełnego kosztu, jeśli wybierzemy kuriera. Zwróci tyle, ile kosztowałaby paczka.
Zdarza się, że w trakcie świątecznej gorączki zakupowej trafimy na sklep, który powstał tylko po to, aby zarobić na zakupach świątecznych. Taki sklep potrafi pobrać pieniądze od wielu konsumentów, a następnie zniknąć z rynku.
Gdy widzimy, że kontrahent zwleka z zapłatą lub wykonaniem umowy, nie należy czekać. Natychmiast należy skontaktować się z Federacją Konsumentów , aby postanowić o sposobie domagania się świadczenia.

Podstawa prawna:

 Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827 z późn. zm.).

 

 

 

<< W internecie

infotekafundacjafk
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij