Moje finanse

Dzięki nam zrozumiesz "niezrozumiałe"

Napisz tytuł - my napiszemy artykuł
Opublikowano: 2015-07-23 15:24

Drobny druk, obszerna umowa, niezrozumiały język - czasami nawet ma on mało wspólnego z językiem polskim, jakiego uczyliśmy się w szkole – tak wygląda przeciętna umowa, jaką zawieramy z bankiem, pożyczkodawcą lub ubezpieczycielem. Przeczytanie jej wymaga samozaparcia, jeszcze gorzej ze zrozumieniem.

A przecież rynek usług finansowych i ubezpieczeniowych jest w ogóle skomplikowany i wymaga od konsumenta wiedzy ekonomicznej i prawnej. Skutki zawartej umowy bywają odczuwalne przez lata przez całego gospodarstwo domowe. Nierzetelni sprzedawcy, niejasne lub skomplikowane procedury dochodzenia roszczeń jeszcze bardziej komplikują sytuację. Nie wszyscy konsumenci analizują umowę, oceniają własne potrzeby i możliwości, a zdarza się, że umów w ogóle nie czytają. Jeśli umowa zawiera klauzule niedozwolone, to nawet mogą sobie z tego nie zdawać sprawy.

Chcemy choć trochę ułatwić Państwu życie. Stąd w poniższym dziale udostępniamy artykuły, które powinny – taką mamy nadzieję – przybliżyć rynek finansowy, ułatwić dokonanie wyboru czy też dochodzenie roszczeń, jeśli zawarta już umowa jest niezgodna z prawem lub sprzedawca wprowadził Państwa w błąd.

Zależy nam, aby artykuły spełniały Państwa oczekiwania, dlatego możecie Państwo zgłaszać swoje pytania i oczekiwania dotyczące tego, co powinny zawierać artykuły na temat usług finansowych, na adres monika@federacja-konsumentow.org.pl . WSZYSTKIE uwzględnimy w kolejnych edycjach. Wystarczy napisać tytuł nowego artykułu i przesłać go mailowo (w temacie maila prosimy wpisać hasło: moje finanse) - prawnik Federacji Konsumentów napisze artykuł, a wszyscy przeczytają go na naszej stronie. 

Nie odpowiemy natomiast na żaden mail z pytaniem dotyczącym dochodzenia roszczeń w indywidualnej sprawie, który wpłynie na podany adres. Te prosimy wysyłać zgodnie z informacją podaną w zakładce: tu znajdziesz pomoc . Bardzo przepraszamy - ale przy bardzo dużej liczbie pytań - te przesłane na inny adres, niż dedykowany -  mocno dezorganizują nam pracę. 

Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji , finansowanego z Funduszy EOG


infotekafundacjafk
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij