Rozwiązanie umowy w okresie promocyjnym

Umowy prawa telekomunikacyjnego są umowami zawartymi na czas nieokreślony, ale najczęściej wskazany w nich jest okres w ramach, którego konsumentowi zostaje udzielona ulga promocyjna. Ulgą może być np. wydany nowy telefon, dekoder, pakiet telewizyjny czy przyznany korzystny cennik połączeń telefonicznych.

Wypowiedzenie umowy w okresie trwania promocji z winy abonenta lub na jego wniosek wiąże się z koniecznością opłaty tzw. kary umownej, czyli zwrotu ulgi przyznanej w ramach promocji. Wysokość kary jest pomniejszana proporcjonalnie do okresu, w którym konsument korzystał z usługi i opłacał abonament. Wynika to bezpośrednio z przepisów art. 87 Ust. 6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (DzU  z 2004 r. nr 171, poz. 1800 z późn. zm.). W związku z powyższym rozwiązując umowę w połowie okresu promocji, konsument zapłaci najwyżej połowę ulgi określonej w umowie, a jeśli z 24-miesięcznego okresu do końca promocji został tylko 1 miesiąc - najwyżej 1/24 ulgi.

<< Telefon, Internet, telewizja

infotekafundacjafk
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij