Rękojmia - Co z produktem?

Aby skutecznie złożyć reklamację, towar należy sprzedawcy oddać lub odesłać. Jeżeli mamy do czynienia z rzeczą ciężką lub zamontowaną na stałe, możemy oczekiwać, że sprzedawca sam przyjedzie, aby ocenić zasadność reklamacji.

Jeżeli oddajemy lub wysyłamy rzecz, możemy od sprzedawcy żądać zwrotu kosztów tych czynności. Np. zwrotu kosztów dojazdu, kosztów wysłania. Fakt poniesienia kosztów należy udowodnić. Najlepiej przedstawiając dowód wysłania, zapłaty za przewóz, bilet autobusowy czy kolejowy.
Może się okazać, że w związku z wadą ponosimy dodatkowe koszty – np. reklamując glazurę możemy ponieść koszty jej zdjęcia i położenia nowej, którą sprzedawca dostarczy na wymianę. W takim szczególnym wypadku sprzedawca może ograniczyć odszkodowanie do wysokości wartości wadliwej rzeczy (glazury).

Z kolei sprzedawca nie może obciążyć konsumenta kosztem nieuznanej reklamacji – te koszty ponosi sprzedawca we własnym zakresie.  

<< Reklamacja - i co dalej

infotekafundacjafk
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij