Jak firma windykacyjna powinna prawidłowo wezwać do zapłaty

Firma windykacyjna, kierując wezwanie do konsumenta-dłużnika, powinna przede wszystkim:

- wskazać, z jakiego tytułu jest uprawniona do żądania zapłaty danej należności, tzn. powołać się na umowę dającą jej pełnomocnictwo lub na cesję – zakup wierzytelności od wierzyciela, czyli firmy, której dłużnik jest winny pieniądze;
- wskazać kwotę zadłużenia i jej podstawę prawną, np. umowa kupna lub sprzedaży, gdzie konsument nie zapłacił za zakupiony towar czy usługę,  niezapłacona faktura;
- wskazać termin do zapłaty i rachunek bankowy, na jaki ma wpłynąć żądana kwota.

Obowiązkiem firmy windykacyjnej jest udzielenie konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. Nie można być tak, że konsument-dłużnik ma w razie wątpliwości skontaktować się z firmą windykacyjną w celu wyjaśnienia sprawy, bo to na firmie windykacyjnej ciąży obowiązek udzielenia wszelkich informacji w związku z kierowanym do dłużnika wezwaniem. 

Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji , finansowanego z Funduszy EOG

<< Windykacja

infotekafundacjafk
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij