Reklamacja artykułów spożywczych

Towary żywnościowe reklamujemy zawsze w sklepie, w którym dokonaliśmy zakupu.

Od tego, co jemy, zależy nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Czasami zdarza nam się kupić produkt niesmaczny, a wręcz niekonsumpcyjny. Jeżeli dokonaliśmy już nieudanego zakupu, nie wahajmy się złożyć reklamacji. Warto wiedzieć, że na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (DzU nr 141, poz.1176) sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli:

- towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, a jednocześnie

- niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.

Tak więc reklamację powinien przyjąć i rozpatrzyć. Nie może odesłać klienta do producenta, importera, hurtownika, pośrednika lub zasłaniać się regulaminem sklepu. Zgodnie z art. 8 wyżej wymienionej ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wprowadzono sekwencyjność realizacji uprawnień. Więc w pierwszej kolejności konsument ma prawo do wymiany towaru. Jeżeli jest to niemożliwe, wówczas ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, czyli zwrotu pieniędzy.

Należy przyjąć, że roszczenie kupującego powinno być zaspokojone niezwłocznie po złożeniu reklamacji. Towary żywnościowe reklamujemy zawsze w sklepie, w którym dokonaliśmy zakupu. Łatwiej i skuteczniej możemy dochodzić swoich praw, gdy mamy dowód zakupu, który sprzedawca zobowiązany jest wydać na żądanie kupującego.
Z uwagi na specyficzne cechy towarów żywnościowych wydano na podstawie wyżej wymienionej ustawy Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 stycznia 2003 r. w sprawie terminów zawiadamiania sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności towaru żywnościowego z umową (DzU z 24.02.2003 r. nr 31, poz. 258). Jako podstawową zasadę przyjęto konieczność niezwłocznego zawiadomienia sprzedawcy o niezgodności towaru z umową, nie później niż:

W przypadku towaru paczkowanego (niezależnie czy jest on oznakowany datą minimalnej trwałości lub terminem przydatności do spożycia, czy nie) - w terminie 3 dni od otwarcia opakowania.

Ale. Towary żywnościowe paczkowane, oznakowane datą minimalnej trwałości lub terminem przydatności do spożycia można reklamować wyłącznie przed upływem tej daty lub terminu.

w przypadku towaru sprzedawanego luzem, odmierzanego w miejscu zakupu oraz dostarczanego do miejsca zamieszkania kupującego - w terminie 3 dni od dnia sprzedaży lub otrzymania towaru.

Po przekroczeniu tych terminów żądania kupującego stają się bezzasadne.

<< Sprzedaż przed 25.12.2014 r. (archiwum)

infotekafundacjafk
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij