Wybieraj mądrze, nie zgaduj, sprawdź.

Federacja Konsumentów jest partnerem merytorycznym kampanii edukacyjno-informacyjnej przygotowanej przez Towarzystwo Obrotu Energią. Patronat nad kampanią objął Prezes Urzędu Regulacji Energetyki.

Wiele razy zwracaliśmy uwagę na nieuczciwe działania akwizytorów firm energetycznych (link do artykułu na naszej stronie pod tym adresem), pomagaliśmy i nadal pomagamy  konsumentom „wyplątać się” z pochopnie zawartych, niechcianych i często niekorzystnych umów. Elokwentny, odpowiednio przeszkolony i pozbawiony skrupułów akwizytor jest ciężkim przeciwnikiem, szczególnie dla osoby starszej, zaskoczonej we własnym domu, nieprzywykłej do takiej arogancji i naciągactwa. Dlatego postanowiliśmy włączyć się do kampanii. Chcemy, by jak najwięcej osób dowiedziało się, jak zminimalizować do zera ryzyko związane z podpisaniem umowy z akwizytorem. Przypominamy o trzech głównych zasadach:

  • Sprawdzamy identyfikator osoby, którą wpuszczamy do domu, dokładnie - z kim mamy do czynienia, jaką firmę reprezentuje i dlaczego do nas przyszedł, nie wstydźmy się zadawać pytań, bo to on do nas się pofatygował, więc „ma do nas sprawę”, niech wyczerpująco nam ją wyjaśni. W razie jakichkolwiek wątpliwości – podziękujmy za przyjście i pożegnajmy akwizytora.
  • Przedstawienie nam oferty nie oznacza, że musimy podpisać jakąkolwiek umowę. Ale jeżeli zdecydujemy się na jej podpisanie, wcześniej trzeba ją dokładnie przeczytać. Nie rozumiemy jej, coś się w niej nie zgadza, np. nazwa przedsiębiorcy, umowa różni się od zapewnień ustnych naszego gościa – dziękujemy za poświęcony nam czas i żegnamy akwizytora, ewentualnie prosimy o wzór umowy, aby skonsultować ją z domownikami. Jeżeli nie chce go nam zostawić, tym bardziej żegnamy akwizytora. Jeśli podpisaliśmy umowę, jej jeden egzemplarz koniecznie zachowujemy dla siebie.
  • I pamiętajmy – mamy 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, np. u siebie w domu, ale również na różnego typu pokazach, lub na odległość, np. przez telefon. I to bez podania przyczyny!

Przypominamy te zasady, którymi powinien się kierować każdy konsument, na plakacie, który można zobaczyć również w oddziałach Faederacji Konsumentów w całej Polsce.

<< Aktualności

infotekafundacjafk
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij