Jak zwrócić towar po odstąpieniu od umowy

Po wysłaniu oświadczenia odstąpieniu od umowy należy zwrócić towar. Mamy na to kolejne 14 dni, więc już nie trzeba się tak spieszyć.

Ustawa stanowi, że w przypadku złożenia oświadczenia umowa uważana jest za niezawartą, natomiast zwrot wzajemnych świadczeń powinien nastąpić nie później niż w terminie 14 dni.
Pamiętajmy, że dla samego prawa do odstąpienia od umowy nie ma znaczenia w jakim stanie jest towar. Rzecz możemy rozpakować i sprawdzić ją tak jak można to zrobić w zwykłym sklepie stacjonarnym, nawet uszkadzając oryginalne opakowanie.

Przekroczenie dopuszczalnego zakresu sprawdzenia nie powoduje „unieważnienia” odstąpienia od umowy. Przedsiębiorcy przysługuje wówczas tylko prawo do odszkodowania, obejmującego owo zmniejszenie wartości rzeczy. Ciężar dowodu na okoliczność niedopuszczalnego użycia rzeczy (np. porysowania, uszkodzenia, eksploatacji) oraz związanej z tym wysokości szkody spoczywa na przedsiębiorcy (art. 6 Kodeksu cywilnego).

Jeżeli mamy wątpliwości co do rzetelności przedsiębiorcy, dla własnego bezpieczeństwa warto wykonać zdjęcia rzeczy, poprosić znajomą/znajomego, aby byli przy pakowaniu rzeczy.

Konsument zwraca towar na własny koszt. Wyjątek: jeżeli rzeczy nie można w zwykły sposób odesłać pocztą, przedsiębiorca musi przed zawarciem umowy poinformować o szacownym koszcie.

<< Zakupy w Internecie