Zwrot towaru

Jeżeli kupiliśmy coś w sklepie stacjonarnym, tradycyjnym, możliwość zwrotu rzeczy zależeć będzie od sprzedawcy.

Przepisy nie przyznają konsumentowi prawa do dokonania zwrotu towaru (odstąpienia od umowy sprzedaży), przy czym pod pojęciem zwrotu mamy na myśli zwrot rzeczy pełnowartościowej (np. konsument zwraca nietrafiony prezent).

Dokonać zwrotu możemy wyłącznie w sytuacji, gdy sprzedawca umożliwia taką czynność.

Przed zakupem – zwłaszcza prezentu – należy upewnić się czy zwrot będzie możliwy. Jeżeli tak, to na jakich zasadach.

Część sklepów przyjmuje zwroty na podstawie regulaminu czy też zasad przyjmowania zwrotów. Taki regulamin powinien być kupującemu odpowiednio zakomunikowany. Jeżeli wiemy, że taki istnieje, powinniśmy się z nim zapoznać.

W regulaminie mogą być ograniczenia dotyczące asortymentu, którego dotyczy możliwość zwrotu, warunki dotyczące stanu rzeczy, legitymowania się określonym dowodem zakupu. Może być też postanowienie, że zwrot równowartości zapłaconej ceny nastąpi na terminową kartę podarunkową.

Sklep może dokonywać tylko wymian lub proponować inne rozwiązania.

Jeżeli dowiadujemy się o możliwość zwrotu w sklepie, który nie prowadzi stałej polityki przyjmowania zwrotów, warto udokumentować, że umówiliśmy się ze sprzedawcą na zwrot nietrafionego prezentu. Można np. uczynić odpowiednią wzmiankę na paragonie.

W wyjątkowych sytuacjach możliwość zwrotu rzeczy zapewnia nam prawo – np. wtedy, gdy kupujemy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. Szerzej na ten temat przeczytasz w artykułach dotyczących prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.

Jeżeli rzecz jest wadliwa, podlega reklamacji (zobacz tematy dotyczące reklamacji).

<< Warto wiedzieć

infotekafundacjafk
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij